من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، همنشین

شنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ق.ظ

دوستان خوب که داشته باشی، حرفهای خوب میشنوی، حتی توصیه های اساتید ناااااب، به گوشت می رسه! خدا دوست خوب نصیب همه مون کنه

چند وقتی یه دوست خوب دیگه نصیبم شده که از شاگردان استاد همیز هستند. داشت توی جمع حرف می زد که دیدم حرفهاش عالیه

گفت: هر نمازی که از اهل یه خونه قضا میشه، در رو روی یه سری شیطان باز می کنه که وارد خونه بشن. شاید هم به واسطه ی اون نماز قضا شده، یه سری شیطان متولد می شن که میان توو همون خونه! و وظیفه شون بهم زدن روابط بین اهالی اون خونه است!

حالا ما هی دنبال دلیل بد خلقی اهل خونه می گردیم! دنبال دلیل دعواها، سوء تفاهم ها، کدورت ها!

ما باید دائما تلاش کنیم که شیاطین رو از خونه مون بیرون کنیم.

و من یادم افتاد که یه سری چیزهای دیگه هم شیاطین رو وارد خونه می کنه

عدم نظافت خونه. خصوصا ظرف نشسته آخر شب و وجود تار عنکبوت

وجود آشغال در خونه در طول شب

بلند کردن صدا توو خونه. مخصوصا توسط زن

و ...

اما فضای اطراف ما هرگز خالی نیست! یا ملائک هستند یا شیاطین. یا با انرژی مثبت پره یا منفی!

قرآن خوندن، دعا خوندن، نماز اول وقت، خوش اخلاقی، خوش اخلاقی، خوش اخلاقی فرشته ها رو نازل می کنه و طبیعتا شیاطین می رن!

خدا به همه مون کمک کنه که هم نشین بنده های خوبش باشیم. هم فرشته ها، هم انسانهای پااااااااک و دوست داشتنی که خدا دوستشون داره

-------------------------------------------------------

پ ن1: یه اعتراف! وقتی بد خلق می شم، از خودم متنفر می شم! حفظ آرامش و خوش اخلاقیم، برام از همه چیز مهمتره! حتی از زیارت امام رضا که دلم پر می کشه براش

پ ن2: بعضیا که از نزدیک منو دیدن، می گن روش تربیتی من خوب نیست! و نمی پسندن! من یه مادر بسیار مقتدر و در عین حال مهربون و انعطاف پذیرم! اما خیلیا معتقدن مادر باید جلوه ی جمال خدا باشه و رحمت! غیر از این نباید ازش صادر بشه!

اما من معتقدم بچه باید با یه رفتار مقتدرانه و در عین حال محبت آمیز بزرگ بشه. اگر پدر مقتدر باشه تا این مسئولیت رو به عهده بگیره که فبها اگر به هر دلیل نیست، نمیشه که تربیت بچه رو متوقف کرد! مادر باید هر دو مسئولیت رو به عهده بگیره! مثلا بابای من جنگ بود! سر کار بود و ...، مادرمون هر دوو وظیفه رو عهده دار بود! خیلی مادرهای دیگه هم هستند که همراه مقتدرشون نیست! پس باید هر دو نقش رو ایفا کنن!

به نظر من اینکه از جلوه ی رحمانیت مادر، در نظر بچه کم بشه، بهتره تا تربیت بچه خراب بشه! هرچند چون خودم چنین مادری داشتم، می دونم اون جلوه ی رحمانیته هم چندان دست نمی خوره! فقط جلوی سوء استفاده گرفته می شه!

البته باز هم نظر اونها محترمه. خدا هدایتم کنه

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۳
بانو ایرانی

نظرات  (۳۲)

۰۳ مرداد ۹۴ ، ۰۸:۳۰ مامان محمدین
دوستم به شدت از وبلاگت لذت میبرم.... به حرمت این دوستی مدت دار سلااااام.

اقتدار باید باشه. اصلا ربطی به پدر یا مادر بودن نداره. وقتی بچه ببینه که مادر(یا پدر؛ و گاهی در تقابل قرار دادن مادر و پدر ) سر حرفش نیست به راحتی میتونه به هیچ قانونی پایبند نشه.

اساتید فن میگن که حتما مادر باید سر نه ای که میگه بمونه. یا سر بله که میگه بمونه.
(و اتفاقا نقش پدر حمایتیه. یعنی در ظاهر کلا سکوت کنه روی نظرات تربیتی مادر! و در باطن کنترل کنه یعنی در خفا به مادر تذکر بده یا با چشم و ابرو بگه این یه بار رو اجازه بده... و الا نقش مستقیم نباید داشته باشه پدر! که بچه ها هم نخوان از مقابل هم قرار دادن پدر و مادر نهایت سو استفاده رو ببرن)
حالا به همین راحتی هم نه نگیم. اما وقتی میگیم اگه از حرفمون برگردیم به این نتیجه میرسن که با چند بار اصرار کردن میتونن به خواسته اشون برسن.

این از همون کوچیکی هست.یعنی قانونیه که از همون اول وجود داره. بچه های دو ساله ای رو میبینم که به قدری گریه میکنن که حد نداره. متوجه میشم اینا خواسته هائی دارن و در گذشته داشتن... پدر ومادر اولش نه گفته ان اما بعد از یه مدت به خاطر گریه مجبور شدن که تن به خواسته بچه بدن.(مادربزرگ ها میگن مگه بچه چی میخواد بده بهش گریه نکنه... خب این قانون رو تخریب میکنه)

بچه قانون رو یاد میگیره. الان دوقلوها میدونن اگه مامان گفتن نه یعنی نع!!!

ولی خیلی وقت ها شده نیازشون رو میگن. منم میگم نه. و تو یه موقعیت مناسب که مثلا یه کمکی دادن یا یه حرفی که فکرش رو نمیکردم به راحتی گوش کردن(مثلا نرو توی جوی آب امروز هوا یه کم خنکه سرما میخوری!!!) خیلی زود میگم خوب حالا که گوش کردی فلان کاری که میخواستی هم میتونی انجام بدی مثلا میخواستی یه نقاشی اضافه تر بکشی(مثلنا؛ و الا که نقاشی آزاده تو خونه ما)

خب بچه ها میفهمن که برای چیزی که میخوان باید تلاش کنن. گاهی از یه علایقیشون بزنن تا به یه سری دیگه برسن.

نمیدونم درست متوجه حرفاتون شدم و بعد رفتم بالای منبر یا نه !!! بی زحمت میکروفن رو
بگیرین...
پاسخ:
سلام. عالی بود. دقیقا موافقم
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۰ فاطمه بانو
سلام
خیلی زیبا بود
استفاده کردم :)
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۱۴:۵۱ طلبه آینده
سلام بر شما
خواهر گل من شرمنده شمام
راستش من بیشتر مواقعی که شما پایخ کسی رو میدید خوندم
احساس کردم با خوبی پاسخ نمیدید برای همین مطالبتونو.که با پیام هاتون مقایسه میکنم واقعا با هم فرق دارن آخه مطالبتون خیلی خوبه
راستش اون علامت تعجبایی که کنار هر جمله تون میذارید به نظرم یه مقدار لحن صحبتتونو تغییر میده
شمام حلال کن خواهر
پاسخ:
چون پیام یه خطه و متن نصف صفحه! می شه احساسات رو توی متن گنجوند و توی پیام نه

۰۳ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۰۸ مامان محمد ها
lمیشه نمونه هایی از این اقتدار مادرانه رو مثال بزنید.

شیطون سالهاست که صبح ها وقت نماز صبح پاش به خونه ما باز شده ..

و از دست منم هیچ کاری بر نمیاد .. هیچ کاری ..

سهم من از تقدیر این بود دیگه ..

پاسخ:
فقط وقتی مردیم، از دستمون هیچ کاری برنمیاد! تا زنده ایم، یعنی هنوز راهی هست!
سلام.
خیلی خوب بود .

در مورد اقتدار مادر باید بگم که من 100 درصد موافقم با شما. مادر من هم در نهایت اقتدار مادری میکنه برامون...
اصلا همین اقتدارش باعث شده که اعتماد کامل داشته باشم بهش. به عنوان یه بچه بهتون میگم ، شک نکنید که بچه ها به مادر مقتدر و در عین حال مهربان خیلی افتخار میکنن :)
پاسخ:
سپاس :)
سلام بانوبرای بعضی چیزا واقعا سخته رعایت کردن مثلا اینکه ما آشغالامون رو یک شب درمیون می برن.خوب امکان این نیست که هرشب از دست اشغال ها راحت شیم.یا مثلا از اون موقعی که این پست رو خوندم سعی کردم ظرفهای شب رو برای فردا صبح نذارم ولی همیشه 2تا بشقاب و لیوان و..میمونه!ظرف خیلی کمی میمونه ولی ظرفشویی خالی تیست..یا اینکن معمولا بعضی ظرفها رو توی ماشین ظرفشویی میذارم تا پر شه و چند رو 1بار روشنش میکنم..نظرتون چیه بانو؟
پاسخ:
ما هم آشغالامون رو هر روز نمی ذاریم دم در اما از وقتی خواستم به این حدیث عمل کنم، یه جایی می ذارمش که در رو ببندم و در محوطه خونه نباشه.
شاید بشه تو هر خونه ای یه همچین جایی پیدا کرد. بالاکنی، ایوانی، چیزی
به نظرم اون میزان ظرف مد نظر نیست! من جایی تاکید به چرب بودنش رو دیدم اگر اشتباه نکنم.
سلام.قطبی شدن پدرو مادر اصلا خوب نیست! یعنی مثلا فقط پدر اقتدار داشته باشه و مادر فقط محبت! این خوب نیست چون باعث میشه پدر یه وجه خشن از خودشو نشون بده(اصلا خوب نیست درون بچه نسبت به پدرش خشم باشه مخصوصا دختر!) و البته در این حالت یه جایی یه روزی بالاخره پدرو مادر در مقابل هم قرار میگیرن. درستش اینه که کفه محبت در مادر سنگینی کنه و کفه اقتدار در پدر ولی هردو از هردو مولفه در رفتارشون داشته باشن. به نظر من نسبتش هم بستگی به شرایط خانواده داره نمیشه حکم کلی صادر کرد.
به حرف دیگرون هم گوش ندید شما قراره بچه هاتون رو برای شرایط خانواده خودتون و شرایطی مشابه با خانواده خودتون(خانواده فرزندانتون) تربیت کنید نه برای شرایط دیگران!
حساب همون شعره که هرکسی از ظن خود شد یار من...
سلام بانو
کلبه مجازی شمایکی ازسه جای مجازیست که قوت زانوان منه
خداقوت دوست مجازی من...
پاسخ:
خیلی دعامون کنید
سلام و عرض ادب و احترام
با توجه به تحصیلات خودتون و همسرتون، ایا مبلغ (انگلیسی زبان) مسلط به قران و تفسیر، خوش رفتار و با حوصله ای رو می شناسید که بتونه بدون تعصب جوابگوی یه فرد هندو باشه که داره در خصوص اسلام تحقیق می کنه و از مبلغان سنی زده شده. یه تعدادی شبهه داره از قران. فردی باشند که فقط در قالب حوطه رفت وآمد نگرده باشند و بتونن علمی از شرایط روز داشته باشند. فرد آگاه و روشن. چون جسارتا خیلی از عزیزان شناختشون به همون محیط قم و حوزه است.
پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگذارم.
یا علی
۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۱ همسر سید علی ...
سلام بانو 
چه جالب تاحالا از این زاویه به قضا شدن نماز نگاه نکرده بودم ...
خیلی جالب بود...
راستی اینکه گفتید پیامبر گفتند اگه ظرف نشسته تو خونه بمونه یا تار عنکبوت یا نظافت نکردن خونه باعث وجود شیاطین می شه ... به نظرتون پیامبر منظورشون از اون شیاطین این نبوده که میکروب و باکتری ها و ویروسها وارد خونه می شه ؟ چون مردم اون زمان نمی دونستند اینها چیه پیامبراز لفظ شیطان استفاده می کرده نه اینکه واقعا این کارها تولید شیطان کنند ...
ممنونم از متنتون ...
من همیشه از خواندن پستهاتون لذت می برم 
پاسخ:
به نظرم نمی شه صرفا اینطوری نگاه کرد. پیامبر ماینطق عن الهوی است. حرفهاشون نوعی از وحی هست. نمی شه به صراحت نظر داد. از حضور شیاطین نباید غافل شد. این اشتباه زندگیهای لائیک ماست!
مدتهاست که میخوانمتان.ممنونم بخاطر حس خوب مادری پشت این کلمه ها. راستش یکی از دعاهایی که تجربه اش کرده ام و حال بهتر خانه را بعدش چشیده ام. حدیث کساست.نزول ملائک،از وعده های آسمانی دعاست. صداها کمتر بلند می شود، نماز صبح ها کمتر قضا می شود، سگرمه ها کمتر توی هم می روند. حال خانه بهتر می شود خیلی بعد از خواندن این حدیث شریف.
محدثه و فاطمه نازنینت رو هم ببوس از طرفم:*
سلام من تازه با وبتون اشنا شدم و حقیقتش هنوز فرصت نکردم مطالب رو کامل بخونم اما دوست دارم ازین به بعد هماهتون باشم با اجازه لینکتون کردم خوشحال میشم شماهم بهم سربزنید و توراهی که برای بهتر شدن قدم برمیدارم همراهیم کنید
یاعلی
سلام بانو, من همیشه مطالبتونو میخونم و استفاده میکنم, یه سوال دارم خواهش میکنم جواب بدید, من خیلی با شوهرم بحثمون میشه, همدیگه رو خیلی دوست داریم نمیدونم چی میشه, تقصیر منه, حس میکنم بد اخلاقم, نمیدونم چیکار کنم, تورو خدا راهنماییم کنید
پاسخ:
استغفار معجزه می کنه. زیاد استغفار بکنید و زیاد صلوات بفرستید
حیفه زندگی های زیباتونه که با بحث خرابش کنید

سلام نازنین.خوشحالم دوباره پیداتون کردم.من شوهرمو خیلی دوست دارم اونم باما مهربونه تنها چیزی که اذیتم میکنه اینه که
چند وقتیه نظرش نسبت به آقا عوض شده .وای من هر چیزی رو میتونم تحمل کنم اما توهین به آقارو نه .بیشتر وقتا کار به بحث و دعوا میکشه .شما بگید من چی کار کنم 
اصلا نمیتونم به خودم مسلط باشم وقتی این حرفا پیش میاد .من دختر یه پاسدارم که همه وجودم علاقه به رهبرم سید علیه.
پاسخ:
الهی فدای عشق و علاقت بشم خواهری.
اصلاااااا نباید عصبانی بشی. اصلا هم باهاش بحث نکن. همچنان بسیار مهربون باش و یه وقتی که حالش خوبه، بهش بگو زجر می کشی وقتی به اعتقادت توهین می شه
بگو چون شأن تو بالاتر از این می دونم که به اعتقاد کسی توهین کنی. زجر می کشم از خوبیت یه ذره هم کم بشه
اصلا حساسیت روی آقا نشون نده
هر وقت توهین کرد، ازش دور شو. براش استغفار کن. خیلی براش استغفار کن
حدیث کسا بخون برای حفظ بچه هات از این آفت! آخرالزمانه! هر آن ممکنه آقامون بیاد. دعا کن با انقلاب به دست امام عصر برسیم
۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۶ یه بنده خدا
دوستون دارم خیلی زیاد(گل)

سلام بانو جان!

خیلی وقت بود اینجا نیومده بودم

فکر کنم خیلی وقت هم هست که به خودم سر نزدم

برام دعا کنید لطفا

این روزها به شدت محتاج به دعای خیرتان هستم

دعا کنید باز هم به اینجا سر بزنم

وقتی امثال اینجا میام یعنی حالم داره بهتر میشه

سلام. ببخشید یه دوستی که ایرانی نیست و دسترسی به علمای شیعه نداره از من یه سوال پرسیده که جوابش رو نمی دونم. اگه می دونین یا می تونین بپرسین، لطف کنید بهم بگین.

این روایت و بعدش دعا از امام سجاد ع صحّت دارد که بگویید: اللّهم انّی اسالک باسمک الله الله الله الله الذّی لا اله الّا هو ربّ العرش العظیم. به خدا سوگند هیچ وقت دعا نکردم برای چیزی بدین صورت مگر اینکه مستجاب شد.

آیا این دعا صحّت دارد؟

البته اوّل روایت یه کم مقدمه هم داشت که من ترجمه نکردم الان.

ممنون می شم اگه هر کسی از دوستان می دونه به اون دوست من کمک کنه.

سلام

فکر کنم من قربانی اختلاف روش تربیتی پدر و مادر هستم. مادر مقتدر و پدر مهربانِ دوستدارِ دخترهاش!!

مثلا هروقت واسه اردوهای مدرسه رضایتنامه والدین میخواستن مامانم میگفتن من به دختری که منظم نیست یا نمازش قضا میشه اجازه نمیدم بره اردو

منم میرفتم به بابام میگفتم و بابام بی هیچ ان قلتی رضایتنامه میدادن دستم7

 کلا شرطی شده بودم که هرجا پیش مامانم کم میاوردم میرفتم پیش بابام !!

الانم نمیدونم این تنبلی ها و بی نظمی ها و بدی هایی که از بچگی باهام مونده به خاطر این مسئله اس یا نه!

پاسخ:
دو روش تربیتی، از یک روش تربیتی غلط، بدتره! واقعا سخته این اصلاح ولی حتما موفق میشید
سلام.این نظر بندس. نظر شما چیه؟ شیوه خدا پسندش چیه؟
http://hadihoda.blog.ir/1394/05/be-silent-2
۰۷ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۲۰ یه پسر مذهبی
سلام بر شما.

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

الجلیس الصالح خیر من الوحدة و الوحدة خیر من جلیس السوء؛


همنشین خوب بهتر از تنهایی است و تنهایی بهتر از همنشین بد.

بحارالانوار/ج74/ص84.


سلام بانو جون مبتونم ارتون بپرسم چند سالتون بود ازدواج کردبد
پاسخ:
20
           ..     
سلام خواهرخوبم
آقای عبدالعظیم کریمی رو احتمالا میشناسید..از روانشناسان موفق کشورمون هستن..ایشون تو یه جلسه ای میفرمودند پدر باید قاطع باشه و مادر قاطع اما نرم
من هم این مشکل رو دارم که جام با همسرم عوض شده! متاسفانه همسرم با بچه م نرم برخورد میکنن و من مجبور میشم قاطعیت و تندی نشون بدم...هر اسباب بازی و خوراکی ای که من جلوی غرغرهاش وایمیستم نمیخرم همسرم اگر کسی پیششون باشه تو روردربایستی بمونن بی چون و چرا و بی حد و اندازه براش میخرن...همین باعث شده که من دیگه مظهر محبت نباشم برا بچه م...تو وقتهای اضطراری که باید از همسرم یک یا چندروزی دور باشم بچه م باباشو ترجیح میده به من :( ... این مسئله خیلی ناراحتم میکنه

بانووووووووی خانواده ی بهشتییی

سلااااام

وقتی دیر میای نگرانتون میشیماااا

کجاااییید؟


۰۲ مهر ۹۴ ، ۱۵:۱۸ دختر شاه پریون
چرا آپ نمیکنید؟:-(
پاسخ:
دعام کنید که به شدت شیطان دست و پامو بسته
۰۵ مهر ۹۴ ، ۱۱:۴۶ احلام (زوج شیعه)
سلام. متاسفانه بخاطر مشکل بلاگفا مجبور شدم آدرسمو عوض کنم. اینم آدرس جدیدم. افتخار میدید اگه تشریف بیارید.
چرا پست نمی ذارین؟
روحیه می گرفتم از نوشته های شما...
اون پستی که گفته بودید هرکار خونه رو همون موقع انجام بدیم رو سعی می کنم اجرا کنم، خیلی خوبه!
حتی خونه مامانم که می رم هم اجرا می کنم! مثلا میرم دستشویی میبینم آیه لک داره همون موقع با یه دستمال کاغذی زودی تمیز می کنم...
کلا خیلی فکر و ایده خوبی بود...
دیشب هم نتونستم برم هیئت... یه روضه گذاشتم و تنهایی گریه کردم... نمی دونم چرا یهو یاد شکا افتادم...
آپ باشن لطفا... انگیزه می گیرم ازتون
خدا توفیقتون بده...
التماس دعا از همه

بانووووو

....

۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۶:۵۸ همسر سید علی ...
سلام 
وبلاگ شما جزو معدود وبلاگهایی هست که می خونمشون ... چون حس خوبی در وبلاگتون جاریه ... حس رشد ... چرا دیگه نمی نویسید ؟
من نوشته هاتون رو خیلی دوست دارم ... بیاین دیگه 
۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۷:۵۷ منتظرت خواهم ماند ....
سلام عزیز .خوبید.منو یادتونه.خیلی به فکرتون بودم و خیبی وقتا دعاگو.اگه اایق بوده باشم البته .یادمه یه کسالتی داشتید .بهترید ان شاله .دعاگوتونم دعا م کنید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی