من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، تربیت بهتر

يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۸ ب.ظ

سر سفره نشسته بودیم. دختر عمه ی بچه ها که شش ماهی از فاطمه خانم کوچیکتره، شیرین زبونی می کرد و دور سفره می چرخید. یهو چشمش افتاد به صندلهای صورتی محدثه خانم. اومد بالای سر محدثه، صورتشو به صورت محدثه خانم نزدیک کرد و با یه لحن خییییلی ناز و دوست داشتنی گفت: محدثه! اجازه هست دمپاییتو بپوشم؟ آره؟ اجازه می دی؟

قند تو دل همه مون آب شد از نوع حرف زدن و خصوصا اجازه گرفتنش! الهی فداش بشم. یعنی اگر یه بچه رو بتونم بگم قد بچه های خودم دوست دارم، این فائزه خانمه.

محدثه خانم هم گفت: آره اجازه هست اما بعد از غذا خوردنت. باشه؟

- باشه!

دمپایی ها رو بغل کرد آورد گذاشت کنار دستش و غذاشو خورد.

عمه ی دیگه ی بچه ها به مادر فائزه گفت: چکار کردی انقدر قشنگ اجازه گرفتن رو یاد گرفته؟

- با قصه! هرچی می خوام یادش بدم رو تو قصه بهش می گم

یادم افتاد که من چقددددددددددددددددددددددددددددر برای محدثه خانم قصه می خوندم. الانم می خونما اما فقط برای محدثه خانم! طفلی فاطمه خانم محرومه از قصه های سن و سال خودش

باید یه برنامه ریزی بکنم تا مدیون فاطمه خانم نشم.


پ ن: چرا من انقدر به فکر محدثه خانمم اما از فاطمه خانم غافل می شم؟

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۵
بانو ایرانی

نظرات  (۱۱)

۱۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۲۵ طلبه آینده
سلام خواهر مهربان
به گمانم شاید به این دلیل باشه که هر دوره از زندگی محدثه خانم برای شما جدیده ولی کارای فاطمه هانم چون کاراش تکراریه و شما این دوره ها رو برای محدثه خانم گذروندین زیاد حوصله نمیکنید برای فاطمه این کارا رو انجام بدین
پاسخ:
نمی دونم. شاید شما درست بگید. ولی من خیلی ذوق دارم رو تغییرات فاطمه خانم.
تبعیض!
حواست باشه خواهر... :)
منم دلم یه بچه دیگه میخاد احساس میکنم دخترم خیلی تنهاست و من از تنهایی اون در عذابم دخترم همسن محدثه خانم شماست
برای داشتن فرزند صالح وسالم برام دعا کنید
خدا خانم ها محدثه و فاطمه و فائزه رو حفظ کنه ان شاء الله :)
شاید یکی را تربیت می کنید ودیگری را انتظار می کشید که مشابه او شود


احتمالش هم کم نیست
سلام
من هم به وضوح تاثیر داستان ها رو در تربیت بچه ها دیدم
یک کتابی خریدم برای پسرم در مورد لباس پوشیدن خودش
سریعا بعد از خوندنش اظهار علاقه کرد به مستقل لباس پوشیدنش
راستی شما سی دی یا فیلم یا کتاب های کودک که جذاب و مفید و تاثیرگذار باشن در مورد  اهل بیت  سراغ دارید بهم معرفی کنید؟
خیلی ممنون میشم
سلام دوست خوبم.
من خیلی تجربیاتتون رودوست دارم.
پسرم یکسالوده ماهشه.اجازه نمیده براش کتاب وقصه بخونم دوست داره ورق بزنه وپاره کنه.بنطرتون چکارکنم؟
خیلی دلم میخواداهل کتاب خوندن بشه.
خداخیرتون بده مادرمهربان
سلام
هانیه خانم گل...
من جایی می خوندم که برای اینکه بچه کتابخون بشه، موقع کتابخوندن دهانش رو شیرین کنین
مثلا شکلات بهش بدین که کتاب رو با اون شیرینی به خاطر بیاره
یه نکته دیگه اینکه برای پاره کردنش یه سری روزنامه بهش بدین که پاره کنه، حتی خودتون هم باهاش همراهی کنین و شادی کنین...
اما بعد که دارین کتاب میخونین دیگه اجازه ندین کتاب رو پاره کنه، اگرم از دستتون می کشه می تونین یه سری از این کتاب هایی که پلاستیکی هستن و پاره نمی شن تهیه کنین تا بفهمه کتاب پاره نمیشه و از سرش بیفته...
البته این نظر منه و حتما دوستان نکات دیگری هم بلدن...
ادمین بانو، امیدوارم ناراحت نشده باشین که من پاسخ دادم...
پاسخ:
چرا ناراحت عزیزم. من گرفتارم و گاهی جواب کاملی نمی تونم بدم. ممنون که شما اهمیت میدید و جوابگوی دوستانید. ازتون سپاسگزارم
سلام بانو جان
خداقوت
فقط میخوام از خواننده های عزیز وبلاگت خواهش کنم که برام دعا کنند تا فردا که زایمان دارم زایمانم راحت باشه تا بازهم جرات کنم و نی نی بیارم و مثل خیلی از خانم ها نشم که بخاطر ترس از زایمان دیگه بچه نمیارن...

پاسخ:
ان شالله به سلامتی. دعای فرج بخون. خیلی موقع زایمان اثر عجیبی داره. بی وقفه بخون
سلام مهساخانوم عزیز
ممنون ازراهنماییتون
خیلی لطف کردین
۲۱ دی ۹۴ ، ۰۰:۴۹ معصومه ام حنانه
قبطه میخورم به شما و دخترای خوبی که تربیت کردید.برای تربیت دختر ۱.۵سالم خیلی نگرانم.چون جوه خوبی اطرافمون نیست و راه فراریم نیست.پناه میبرم به خدا و از اون کمک میخوام.لطفا کتابای کودک معرفی کنید
پاسخ:
نگرانیتون رو با دعا درمان کنید. بسپاریدش به نازدانه اباعبدالله. خاتون کوچک، خوب بلدن دلبری کنن از دختر بچه ها
کتابهای من دیگر ما رو بخونیدو عالی هستند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی