من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، اعتیاد

جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۵۷ ق.ظ

واقعا فلسفه رو دوست دارم. هرچی هم بیشتر می خونم، بیشتر دوستش دارم.

دیروز تو تاریخ فلسفه اسلامی، داشتم نظریات جناب فارابی رو می خوندم. چند موضوع بود که دیوانه ام کرد.

یکی از مطالبی که به مباحث ما هم خیلی ربط داره، مسئله ی تعلیم و تأدیب بود

اینکه تعلیم فقط ابزارش قولی هست. یعنی تو فقط می تونی با گفتن به کسی چیزی یاد بدی. اما تأدیب، هم ابزار قولی داره هم فعلی؛ هم گفتار هم رفتار.

یکی از ابزارهای خوب تادیب که باعث می شه فضائل اخلاقی برای یه نفر تبدیل به ملکه بشه، اعتیاده. یعنی فرد عادت پیدا کنه به انجام یه کار خوب( که البته در تخریب و تهاجم فرهنگی، دشمن از همین روش برای اضمحلال فرهنگ جامعه استفاده می کنه و مردم رو عادت می ده به انجام کار بد)

حالا اعتیاد چطور حاصل می شه؟ تکرار یک عمل به مدت طلانی با فاصله ی کم

حالا برو مثال:

نماز اول وقت!

سحر خیزی

مطالعه (استفاده از اصطلاح اعتیاد برای مطالعه رو قبلا از آقا شنیده بودم)

تو تربیت و هزاران موضوع خوب دیگه. البته گفتم. متاسفانه دشمن از همین اصل برای ایجاد عادتهای ناپسند استفاده می کنه

شماها چقدر کیف کردین؟ من که خیلی هیجان زده شدم. البته از کوچکی ظرف منه!


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۱۱
بانو ایرانی

نظرات  (۱۱)

سلام حاج خانوم
واقعا جالبه.

و عادت کردن به یه چیز خوب مثلا مطالعه سخته! خیلی تمرین میخواد.


به منم سر بزنین :)
۱۲ دی ۹۴ ، ۱۷:۵۲ شاپرک شاد
کاش معتاد شویم به :سحر خیزی و مناجات با حضرت حق....
جالب بود

ولی عبادت از سر عادت با روح عبادت سازگار نیست
پاسخ:
عبادت از سر تعبد باید باشه درسته. اما میل به عبادت پیدا کردن هم میتونه یه عادت خوب باشه! نمی دونم. شما استادید

سلام.تو دوران کنکورم معتاد شده بودم .بدون کتابام نمی تونستم زندگی کنم.عاشق اون دورانم.خیلی خوب بود.معتاد برنامه ریزی بودم.همه کارام سروقت و دقیق بود.حتی عباداتم.

خدایا مارو دوباره معتاد کن.

من که خیلیییییییییی کیف کردم با این پستت

خیلی خوبه اما نمیدونم چرا آدم به کارهای بد و در جهت شیطون زودتر عادت میکنه و معتاد میشه
هییییییییییییییی
۱۸ دی ۹۴ ، ۱۰:۴۰ کمالستان
واقعا نکته جالبی بود.
ولی میگن عادتب به هرچیزی مخربه!
پاسخ:
کی گفته؟
سلام
میشه کمکم کنید
من دارم برازندگی میرم قم
یه حوزه آزاد که نورداشته باشه و فضای معنوی بهم معرفی میکنید؟
شماساکن پردیسانید؟
باماشین سواری فاصله ش تاقم چقدره؟
ممنون و عذرخواه از سوالات بی ربطم!
پاسخ:
پردیسان حدود 30 دقیقه تا قم فاصله داره
۲۲ دی ۹۴ ، ۱۱:۳۱ همسر سید علی
سلام بانو جان 
واااااای واقعا فلسفه عالیه ... عالی ... 
در مورد بحث تکرار شهید مطهری رو نکات جالب و قابل تاملی رو بیان کردن ...
برخلاف چیزی که همیشه به ما یاد دادن که تکرار چیز مذمومیه ولی در واقع تکرار در موارد خوب پله اوله برای رسیدن به خوبها و حتی کمال اون خوبها
پاسخ:
فلسفه عالیه
۰۴ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۳۲ رایحه بانو
سلام
با داستان زیبای زندگی شهید سید علی حسینی بروزم...باما همراه باشید....

در وبلاگ شوق پرواز<-----
شهید آوینی سلامت دنیا بیماری است و بیماری اش شفا و سلامت، چراکه بنیان دنیا در عادات است و سلامت حقیقی، هرچه هست در ترک عادات و عتق از ملکات.

چند روز پیش براتون کامنت گذاشتم ... گفتم شاید راهنماییتون کمکم کنه . ببخشید اگه پر حرفی کردم
وبلاگتون رو میدوستم و تفکراتتون رو
پاسخ:
عزیزم نظری با نام آزاده ثبت نشده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی