من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، علاقه

پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۷:۵۰ ق.ظ
می گم بخواب برات قصه بگم.
- ماماااااااااااااااااااااان! قصه از تو کتاااااااااااااااااب
نمی دونم برای علاقه اش به کتاب باید خوشحال باشم یا برای این گیر نصف شبی، کلافه!
--------------------------------------------------
یه چیزی رو چند وقتیه مطمئنم! خیلی از گیرها و ایرادهای بچه ها، برای خود اون چیز نیست!برای اینه که به خودشون ثابت کنن عزیزن
مثلا: تو رختخواب خوابیدم، فاطمه خانم قبل خواب آب خورده، لباسش عوض شده، مسواک شده و اومدیم بخوابیم! قصه هم گفتم و دیگه وقت خوابه. تا چشمام رو می بندم و یکم گرم می شه یهو می گه: آب! من آب می خوام. اون لحظه واقعا سخته برم آب بیارم! قبلا موقع طفولیت محدثه خانم، با امام حسین ع معامله کردم که آب آوردن نصف شبها، فقط بخاطر ایشونه نه بچه ها! یعنی اصلا محبت مادرانه نمی تونه من یکی رو از وسط خواااااب بکشه دنبال آب
اما فهمیدم می خواد خودشو ثابت کنه. اون لحظه به این محبته احتیاج داره، نه به اون آب

موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۴/۱۱/۰۸
بانو ایرانی

نظرات  (۱۵)

حالا علی من رو مجبور میکنه در وصفش,شعر بگم 
اونم من
برای کل کارهاش
معامله ی شیرینیه با امام حسین علیه السلام...


برای تربیت بچه ها باید تمرین صبر کرد
۰۸ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۱۶ طلبه آینده
یه سوال چرا موقع خواب برای بچه ها لباسشونو عوض میکنید؟
پاسخ:
والا اصلا حواسم به این نکته نبود که این مطلب رو تو پست آوردم. یه کار روتینه. سریع فکر کردم که چرا لباسش رو عوض می کنم.
دو دلیل داره
1. پیامبر فرمودن دست و صورت بچه رو قبل خواب بشویید تا راحت بخوابه. اصولا دست و روشو که میشورم، لباسشم عوض می کنم
2. یه رسم اجدادیه تو خانواده ی ما. مادر بزرگم خیلی حساس بودن که بچه ها باید حتما شب با یه لباس دیگه بخوابن! از وقتی یادم میاد، عوض کردن لباس قبل از خواب، سنت خانوادگیمون بوده.
3. واقعا خواب با یه لباس تمیز که گرد و غبار طول روز بهش نیست، حس آرامش بیشتری می ده.
یعنی این کاراشون بهانه ای برای نخوابیدن نیست؟!!
سلام.منم تازه بچمو از شیر گرفتم این آب آوردنا واقها سخته اما میشه کنارمون یه لیوان آب بذاریم برا نصفه شبی.من خودم لباس دخترمو عوض میکنم چون ممکنه خیس باشه خدایی نکرده طی شب سرما نخوره.بعد هم دوست دارم با لباس تمیز بخوابه صبح با لباس تمیز بیدار شه.معامله با امام حسینو دوست داشتم.ممنونم.
چه شیرین و خواستنییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی !
صبر در برابر بچه نداریم در روایات اومده سه نوع صبر داریم صبر در برابر معصیت مصیبت و سومیش هم یادم نیست!!!
پاسخ:
سومیش صبر بر طاعته
خوب قرار نیست روایت بگه صبر بر مادر شوهر! یا صبر برهمسایه دست چپی! صبر بر دختر خاله ی جاری بزرگه!
اگر بداخلاقی یه معصیته، صبر بربدخلقی، میشه از انواع صبر بر معصیت یا اگر وظیفه ی ما خوب تربیت کردن بچه است و تربیت بچه بجز خوش خلقی، حاصل نمی شه، پس صبوری کردن بر بچه، میشه صبر برطاعت!

طلبه اینده جان به نظرم وقتی شبا لباس بچه هارو عوض میکنیم یاد میگیرن که هرجایی یه لباس مخصوص خودش رو داره ومهمتر از این دلیل اینه که یاد میگیرن پیش همسرشون شبا لباس مناسب خواب رو بپوشن در اینده
بازم دوست دارم بدونم دلیل بانو چیه؟
۰۹ بهمن ۹۴ ، ۱۵:۴۵ طلبه آینده
ممنونم از پاسختون خانم س جان
میدونید به نظرم نیازی به تغییر لباس نیست
بعدم اون موقع برای همسر صرف اینکه مادر به فرزندش بگه کافیه 
این که از بچگی لباس خواب بپوشیم نمیدونم آیا یه مسئله اسلامی هست یا نه همینطوری هر کس قانونی میذاره
چون من قبلا خوندم که خانم (من او) یه سری نظم و انظباط و قوانینی رو گذاشتند برای اینکه بچه ها با نظم تربیت بشن
حالا بانو جان شما به خاطر نظم و تربیت این کارو میکنید یا طبق روایتی حدیثی که خوندین یا دلیل دیگه ای ؟
پاسخ:
نه روایتی نخوندم عزیز. عرض کردم یه قانون خانوادگیه که به نظر من خیلی قانون خوبیه.
چوت خلاف دستورات شرع ندیدمش، انجامش میدم
چه انگیزه ی خوبی!
واقعا ما اگه اهل بیت رو نداشتیم چه خاکی باید به سرمون میریختیم?!?!?
۱۰ بهمن ۹۴ ، ۲۱:۲۲ رایحه بانو
سلام
معامله ای که گفتید خیــــــــلی اموزنده بود...
ممنونم که هستید و راجع به این مسایل ظریف حرف میزنید.اینجارو که خوندم فهمیدم این مشکل من تنها نیست با دخترم.بانوی عزیز تو تربیت صحیح دخترم دچار مشکلم.خیلی سر سخته.وقتی دعواش میکنم بی توجهی میکنه .کاملا مطمینم که متوجه حرفم هست اما نمیخواد ...و من عصبانی میشم .حرص میخورم و بی دفاع میشم .چکار کنم که دخترم ۱۸ماهم لجباز و خود رای نشه.شما چطوری یاد دادید به بچه هاتون که طبعیت کنن؟
پاسخ:
اولا این سن که فرمودید، دقیقا سن لجبازی هست
اما یه نکته ی مهم! به بچه نگو چکار نکن! بهش بگو چکار بکن
مثلا
وقتی میبینید یه کارد دستش، نگید دست نزن! یه اسباب بازی مورد علاقشو بیارید و با هیجان برید سراغش تا حواسش به شما معطوف بشه و از اون کار، منصرف
مثلا وقتی میخواهد رو دیوار نقاشی بکشه، نگید نکش! سریع وسایل نقاشی مثلا انگشتی بیارید و با یه هیجانی، جیغی، سرو صدایی، توجهشو جلب کنید به کار خودتون که نره سراغ اون کاربد
کوپنتونو خیلی خرج نکنید. ما یه تعداد محدودی، می تونیم به بچه هامون امر و نهی کنیم. اگر خیلی ازش استفاده کنید، کوپنمون تموم میشه

سلام

دخترتون رو هنوز پیش خودتون میخوابونید؟‍!

پاسخ:
یکی از بدترین کارهاست. متاسفانه مردودم در این مطلب. هنور نتونستم جداش کنم
سلام

میشه راهنمایی کنید برای آشنایی و دوستی بچه ها با اهل بیت چه می کنید؟
دختر من ۳ ماهش هست و من موقع شیر دادن به امام حسین سلام میدم، گاهی بغلش می کنم به ائمه سلام میدم...
اما نمی دونم بزرگ تر که میشه و درکش بیشتر چی کار کنم؟
پاسخ:
سلام. نگران نباشید. همین زمزمه کردن ها عالیه. لالایی هم یک اثر عجیبی داره. تو لالایی ها اسم اهل بیت رو بگنجونین که اونها خیلی دوستت دارن و ازجور حرفها

سلام. از بلاگفا میخوندم. استفاده میکردم وبه نظرم شما امروزی تر از دیگر عزیزانمون هستید چون سینما هم تشریف میبرید درصورتی که بعضی ها تلویزیونم ندارن. ازشما بابت مطالبتون تشکر میکنم. ببخشید من این پست یه سوالی داشتم معامله با امام حسین یعنی چی؟ شما لطف میکنید برای فرزندتون آب میارید قطعا هم حسنه اش پیش خدا محفوظه. اما من متوجه نمیشم چه معامله ای؟ مثلا اگر منبع آبی یا چشمه ای داشتید به نیت امام حسین یا شربت میدین درمجلسی خب این هدیه ها معامله. اما شما نیاز فرزندتون روبرطرف کردید به نظرتون بدعت نیست؟زبونم لال قصدم جسارت نیست چون اطلاعات دینیم کمه خواستم متوجه بشم.مثلا من به دوستم یک لیوان  آب میدم بگم معامله با امام حسین؟
پاسخ:
همه کارهای ما معامله است. ما وقتی نماز هم می خونیم، معامله می کنیم. کم اند افرادی که انقدر خوب شدن که عبادت رو بخاطر خدا انجام بدن. خالص خالص و بدون معامله. اما من کوچیکم! بعضی کارها خیلی اذیتم می کنه. خب اون کارها رو فقط معامله ای انجام می دم.
بدعت همم نیست! خدا وظایفمونم معامله ای تا کرده: کسی که کار نیکی انجام بده، پاداش بهشت بهش داده شده. و در روایت داریم، بهترین کار خیر، انجام واجبات و ترک محرماته!
در مورد خیرات! شما وقتی یه لیوان آب به یه آدم تشنه میدید، خب کار خیر کردید و می تونید بخاطر جل نظر خدا اینکار رو کرده باشید یا معامله با امام حسین ع و ... حالا چه فرقی می کنه این آدم تشنه، بچه اتون باشه یا یه غریبه!
من فکر نمی کنم چیزی به دین اضافه کرده باشم که بدعت باشه. اگر دوستان نظر دیگه ای دارند، حتما بگن! روش فکر می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی