من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، منطق

يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۱۰ ب.ظ

همسر طلبه است. یکی از اون دوستانی که همیشه برام سمت استادی داره.

بهم گفت: می خوام از قم برم!

- جداً؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

- اوهوم! به شوهرم خیلی پیشنهاد کار می شه اما چون من عاشق قم بودم، اون حتی بهم نمی گفت و رد می کرد. استخاره کردم که بهش بگم بیا بریم. خیلی خوب اومد و ترکش هم بد!

- پیش کی استخاره کردی؟

- خودش! بهش نگفته بودم نیتمو.
من خیلی قبول دارم شوهرمو. هرچی هم بده، من بدش کردم. باورت می شه تازه فهمیدم؟

- آره بابا! من یه چیزای پیش پا افتاده ای رو تازه فهمیدم که واقعا خنده داره! مثلا تازه فهمیدم نباید صبح ها منطقی با شوهرم حرف بزنم.

نگام کرد و گفت: یه حدیث خوندم، درون منو متحول کرد. می گه: جمال الرجال فی عقولهم و عقول النساء فی جمالهن! هیچ وقت حرفی رو منطقی برای شوهرت استدلال نکن! همون حرف رو از زاویه ی زنانه مطرح کن، جواب می ده

در مقابل نگاه متعجب من گفت: مثلا من وقتی من بچه ها رو گذاشتم پیشش و رفتم بیرون، میام خونه شروع می کنه به غر زدن که چقدر بچه ها اذیتم کردن و اینا! من اگر بگم: خب چیه؟ منم همینطورم! برای منم همینقدر سخته! چرا انقدر بیخودی غر می زنی و ...، حتما دعوا می شه! دفعه بعد هم بچه ها رو نمی گیره! اما اگر بگم : وای! میبینی تو رو خدا چقدر اذیت می کنن؟ منو هم همینقدر اذیت می کنن از صبح تا شب و ...، زمین تا آسمون فرق می کنه! آروم می شه...


حقیقتش هنوز هضمش نکردم! خیلی جمله سنگینه!

بعد نوشت: این چند روزه خیلی به این حدیث فکر کردم. چند تا نتیجه گرفتم.

۱. زن هرچی عقلش کامل تر میشه، زنانگیش بیشتر میشه

۲. ظهور عقل زن، در کلام منطقی و استدلالهای فلسفیش نیست! در لیلی بودنش هست

۳. در مورد مردها دقیقا برام واضحه.مرد هرچی عاقلتره، دوست داشتنی تره

حالا یه سوال

این حدیث، فقط در خانواده کاربرد داره؟یعنی تو فضای عمومی جامعه که قراره جنسیت ها بی اثر باشن برای همین حجاب ظاهری و رفتاری امر شده، چجوریه؟

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۵
بانو ایرانی

نظرات  (۱۳)

سلام
من خیلی وقته دارم به ای روایت فکر میکنمممممم.......
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درست نمیفهمم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۲۵ بهمن ۹۴ ، ۲۲:۲۴ رایحه بانو
+++++
سلام
جالب بود ولی این مثال اخریه برا همه هم جواب نمیده...
بله داریم
زیبا بود
منم موافقم
همیشه زبون زنونه کار راه بندازتره!
مثال تا دلتون بخواد می تونم بیارم...
حتی گاهی به نظرم لازمه تو این تعریفامون از ضعف زنونه و قدرت مردونه هم بگیم...
مثلا تو همین موضوع نگه داشتن بچه ها یه چیزایی رو اضافه کنیم،مثلا: خدا خیرتون بده که بچه ها رو نگه داشتین، خدا این توان رو ازتون نگیره، شما خیلی خوب با بچه ها کنار میاین...
ازین حرفا دیگه!
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۳۴ همسر سید علی
«جمال الرجال فی عقولهم و جمال النساء فی جمالهن! هیچ وقت حرفی رو منطقی برای شوهرت استدلال نکن! همون حرف رو از زاویه ی زنانه مطرح کن، جواب می ده»
و چقدر من از این استدلال کردنهام ضربه خوردم ... و وقتی فهمیدم که نصف اقتدار همسرم از بین رفته بود 
:((((
راستی من خیلی دوست دارم بیام قم زندگی کنم ولی همسرجان مخالفه :(
پاسخ:
همون به حرف همسرجان گوش بدید. خدا برکات قم رو براتون میاره!
حدیث رو اشتباه نوشتین. این طور نیست؟
عقول النّساء فى جمالهنّ و جمال الرّجال فى عقولهم

شما در مورد خانم ها، هر دو کلمه ای که نوشتین "جمال" هست.
چقد جالب! ما هم جدیدا به این نتیجه رسیدیم. ولی ملکه شدن این کار برا زنان  منطقی کار سختیه.
دقیقا یکی از بزرگ ترین مشکلات من این منطقی بودنمه!
۲۶ بهمن ۹۴ ، ۲۳:۴۶ سپیده بانو
سلام بانو

خداقوت

چقدر قشنگ می نویسین و چقدر کیف میکنم وقتی مثال های خوب یکی رو از زندگیش میخونم و میتونم مصداقش رو تو زندگی خودم پیدا کنم. :-)


خوب شد آدرس وبلاگ بلاگفاتون رو حفظ بودم و خوب شد هنوز بلاگفا ریموش نکرده بود که بلاگ دات آی آر تون رو پیدا کنم.

همسرم هم تو بلاگفا ی وبلاگ تشکیلاتی خوب داشتن و ریمو شد و کلا مطالبش پرید.


کاش برین مطالب و نظرات خوب وبلاگ بلاگفاتون رو کپی کنین و تو این وبلاگ بارگذاری کنین. حیفه از دست بره.

تجربه های خوبیه و ماشالا قلمتون هم که خوبه.

استفاده میشه ازش و بخاطر همین خیلی خوب میشه که نذارین از بین بره.


خدا خیرتون بده.

حتی به چاپ این متن هاتون بصورت ی کتاب هم میتونین فک کنین ها...




چه روایات کارگشا و خوبی
بازم داریم؟

این سایت هم تشریح قشنگی کرده با استفاده از کتاب زن در ایینه جلال و جمال الهی آیت الله جوادی آملی:
http://www.porseman.org/q/vservice.aspx?logo=images/right.jpg&id=32998

درضمن یه کلمه از حدیث رو اشتباه نوشتین خواهرجان..اصلاحش کنین بی زحمت
میشه ببشتر توضیح بدید یعنی چی این حدیث
امان از فمنیست و ضربه های مهلکش
منطقی بودن و محکم حرف زدن از ثمره های فمنیست است که در خون دختران ایرانی تزریق شده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی