من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، آرامش

دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۳۲ ق.ظ

میبینم فاطمه خانم داد میزنه

میبینم محدثه خانم زودرنجتر  و حساس تر شده.

به خودم نگاه میکنم. صبر و آرامشم کم شده. نظم خونه، نظم برنامه ایم، نظم فکریم، بهم ریخته

لبخندام کم شده و تو خلوت هم ناخوداگاه، اخم میکنم.

دردای روحی یه جوری ان که به قول مامان، وقتی بفهمیشون، بزرگترین قدم رو به سمت رفعشون برداشتی. 

به درو دیوار زدم تا آرامشم برگرده. تا دوباره بشم همون مامان همیشه خندون

همون مادر مهربان مقتدر


یه توبه، یه استغاثه، یه عهد جدی 

نظم برنامه ای و فکریمو اول برگردوندم. نظم ظاهری خونه هم که تا نباشه، نمیشه کاری کرد.

گوش کردن روزانه یه سخنرانی. الان  من باید« محبت راز معنویت » استاد پناهیان رو گوش بدم.عالیه عالی

پیاده روی وورزش روزانه

محاسبه نفس جدی که اگر کارای تعهد شده رو انجام ندادم، جریمه نقدی کنم خدمو

اول شکر، بعد استغفار، بعد راهکار

شکر داده ها. باید ریز و شخصی باشه. کارهای خوب روزانه

استغفار هم همینطور. کارهای بد و کمکاریها

راهکار برای حل اشتباهات و رفع کمبودها. برنامه ریزی فردا و ...


آرامش چیز عجیبیه. خیلی باید مواظبش باشیم

هروقتم نبود، انقدر بگردیم تا باز پیدا بشه. بچه ی حساسی هم هست! زود میره و گم میشه

البته برا آدمهای کوچیکی مثل من.کسانی که سکینه بر قلبشون نازل شده، هیچی آرامششون رو فراری نمیده

ااین روزا دعا کنیم خدا به قلوب همه مون آرامشی از جنس سکینه ای که به قلوب مومنین نازل میکنه،نازل کنه

پ ن: چقدر مامانم زنده اس. هرلحظه گویا زنده تر میشه

چقدر مبارزه با نفس و خودسازیها موثرن. حتی بعد مرگ، بدرد خودمون و بقیه میخورن. مامان تا آخرین روز زندگی دنیاییش، مبارزه بانفس کرد.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۲
بانو ایرانی

نظرات  (۱۱)

بسیار عالی بود
موفق باشید و آرام
مانند کوه گر چه که آرام و ساکنم

دارد قطار توی سرم سوت میکشد
خدا رحمتشون کنه و در جوار حضرت زهرا(س) باشن ان شاالله
و من ندیده چقدر بهشون ارادت دارم
پاسخ:
ممنونم عزیزم
سلام آبجی.خوبی؟تازه با وبلاگت آشنا شدم.خیییلی عالیه...ولی آبجی یه خواهش ...کاشکی جزئی تر و ریزتر مسائلو میگفتی ...میدونی مثلا امروز داشتم وبلاگی رو میخوندم که میگفت باید بچه هارو ریشه ای با حجاب آشنا کنیم همه اینو میدونیم ...ولی کاش گفته بود خودش چیکار کرده بود که بطور ریشه ای حجاب رو برا بچه اش جا انداخته بود ...خیلی وقتا در مورد درستی و وجوب مسائل هیچ تردیدی نداریم اما چون راهکارشو بلد نیستیم دچار مشکل میشیم...شاید راهکاری که به فرض من بکار میگیرم در مورد من و زندگی من و بچه من جواب نده ولی برا یه نفر دیگه راهکار خوبی باشه اگه همه راهکاراشون رو دقیق و کامل به اشتراک بزارن اینجوری بهمدیگه خیلی کمک کردیم .بازم ممنونم عزیزم بابت وبلاگ قشنگ و آموزنده ات .
پاسخ:
من خیلی ریز مینویسم
مثلا همین حجاب، کاملا از نوزادی راهکار دادم
درمورد نظم، برنامه ریزی، خانه داری و...، راهکارهای کاربردی دادم.
سلام گلم
بانوی عزیز
سالهاست که خاموش و گاه روشن میخونمتون
جزئ سه وبلاگی هستین که همیشه ازتون درس میگیرم و الگو
عزیز دل
برنامه هاتونو کاش ریزتر میذاشتین
مثلا من
کارمندم و تا ساعت 14:30 ادارم
خیلی دوست دارم
منم به ورزش و پیاده روی و سخنرانی امورات بچه هام با برنامه و جدی بپردازم .
اما
نمیگم وقت ندارم
دقیقا برنامه ندارم
ایده بدین بانو جان مهربان
التماس دعا
پاسخ:
سلام.روز من ساعت۴.۵-۵ شروع میشه
سخنرانی رو تو گوشیم ریختم و تو مسیر یا حین کارهای خونه، گوش میدم و بعد هرچی ازش یادم هست رو نکته برداری میکنیم
شبها حتما محاسبه دارم.چند دقیقه شکر، چند دقیقه استغفار و برنامه ریزی برای فردا.
موقع دیدن برنامه هایی که دخترا دوست دارن ببینن، کتابهامو مطالعه میکنم یا هنرای دستی و کاردستیمو درست میکنم.
قصه آخر شب هم که از واجباته
راستش از آلارم گوشیم خیلی استفاده میکنم. بیشتر چیزا رو براش یادآور میذارم
عزیزم میشه آدرس صفحاتی که مربوط به حجاب از نوزادی هست رو بفرمایید.پیدا نمیکنم.
پاسخ:
یه بررسی میکنم میگم ان شالله
تواینستاگرامم هم یه سری مطالب مرتبط هست
سلام. برای برگردوندن آرامش و نگه داشتنش چه کارهایی انجام می دین؟
پاسخ:
سخنرانی آقای پناهیان خیلی عالی بود. همون محبت راز معنویت. حالمو خوب کرد
ورزش هم بشدت موثره
سلام بانوی دوست داشتنی
روح مادرتون قرین رحمت
آدرس اینستاتونو لطف می کنین؟
پاسخ:
Banoo_313
خدا رحمت کنه مادرتون رو.
به نظرم در کنار همه اینا توسل به امام زمان و نماز استغاثه عجیب تاثیر مثبت و تقویت کننده داره
۰۱ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۳۹ فرشته بانو
چقدر این جمله رو به عینه تجربه کردم که تا نظم ظاهری خونه نباشه، هیچ کاری نمیشه کرد...

مدت ها بود آدرس وبلاگتون رو فراموش کرده بودم. یکی از اتفاقای خوب امشب این بود که دوباره پیداتون کردم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی