من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، سنت سیئه

يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۱۷ ق.ظ
برای خودمون غذاهای آنچنانی هم ممکنه درست کنم. ژله ی رنگین کمان و  گراتن فلان و لازانیای ال و بل! اما به مهمان که میرسه، یک غذای ساده درست می کنم با یک دسر معمولی! محدثه می گه مامان خب چرا فلان چیز رو درست نمی کنی، وسایلشو که داریم! می گم: نمی خوام مهمونیهامون به محل بروز تجمل و اینها تبدیل بشه. نمی خوام وقتی قراره خونه کسی بریم دغدغه بگیره که حالا چی براش درست کنم! می خوام روابطمون در سادگی باشه. می خوام کسی رو به زحمت نندازم. می خوام سنت سیئه نذارم.
به نظرم اینکه من یه غذای خوب درست کنم اما ساده، کم گذاشتن حرمت مهمون نیست.
دیروز می خواستم برم خونه ی دوستی که الحمدلله زیاد توفیق داریم بریم خونه هم. هر روز پذیرایی رو یکی میاره. دیروز نوبت من بود! گفتم چون اول ربیعه، شیرینی ببرم. حاجی عادت دارن شیرینی بخرن برای اعیاد. گفتن شیرینی می خرم. گفتم نه! برای بقیه هم سخت می شه. بذارین یه چیزی خودم درست می کنم. شیرینی پزی ام عالی نیست که بماند، فر گازم هم اعتباری بهش نیست!
هیچی گشتم یه شیرینی ساده پیدا کردم و درست کردم. (دستورشو می ذارم ادامه مطلب) خیلی هم دوستان دوست داشتن، در شادی میلاد نبی اکرم هم یه کاری کردم، هزینه ای هم تحمیل نکردم، آبرو داری هم شد! سادگی جلساتمونو هم خراب نکردم!
به نظرم ارزشش رو داشت
#لذت_قناعت



مواد لازم:
کره 100 گرم (روغن جامد هم می شه)
پودر کاکائو 1/4 پیمانه
شکر 1/2 پیمانه
مغزیجات (من فقط گردو ریختم) 1/2 پیمانه
بیسکوئیت ساده(مثلا پتی بور) 100 گرم
تخم مرغ 1 عدد

روش تهیه:

اول کره رو می ذاریم آب بشه با کاکائو، هم آب بشه هم  حل بشه و یکنواخت. بعد شکر رو اضافه می کنیم و تخم مرغ؛ اینو خیلی خوب باید بزنیم تا هم شکر حل بشه هم تخم مرغ که می پزه، نبنده و شیرینی خراب نشه. متوجه می شیم کی تخم مرغ پخته اما نبسته! همون موقع بیسکوپیت پودر شده و مغزها رو بهش اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا یکدست بشه. شعله رو خاموش می کنیم مواد رو  می ریزیم تو کیسه فریزر و استوانه ایش می کنیم با فشار دست و دو ساعت می ذاریم تو فریزر تا ببنده و بعد برش می زنیم.
همین!



دستور پخت شیرینی رو هم به دلیلی گذاشتم. که همین که من گفتم شیرینی خودم درست کردم، باعث ایجاد حس رقابت و باز به زحمت افتادن برای کسی نشه. این شیرینی کلا 5 دقیقه آماده کردنش طول می کشه و موادش هم خیلی ساده است. می تونیم مغز ها رو از این کمتر بذاریم یا اصلا نذاریم. طوری نمی شه.
موفق باشین خواهرای گلم
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۰
بانو ایرانی

نظرات  (۵)

سلام
یه بنده خدایی میگفت این جور هنر نمایی ها شاید باعث بشه یکی از خانم های مهمان (که حتی میتونه خواهر خودمون باشه)، که انقدر اهل سلیقه نیست از چشم همسرش بیفته. حتی در این حد که همسرش تو دلش بگه مردم زن دارن، ما هم زن داریم.
بهتره هنرها برای همسر و بچه ها باشه و سادگی برای مهمان (حتی خواهرمون)
اون مرد غلط میکنه همیچین حرفی بزنه
فارغ از درست بودن یا غلط بودن منظور شما
چرا مردی باید به خودش اجازه بده اینطور فکری کنه تا یکی بهتر از همسرش دید؟مگه اشپز استخدام کرده که تا چارتاشیرینی دید چشاش چارتا بشه؟مگه خدمتکار استخدام کرده که اگه خونه یکی تمیز تر بود پیش خودش خانم خودش رو مذمت کنه
اصلا اون مرد بی فکر به کنار
چرا یه زن باید خودش رو اینجوری تحقیر کنه تا فقط به چشم مردش بیاد 
..چرا بعضیا اینقدر حقیرن توی زنانه بودن خودشون...
اگر برای مرد ها هم مثل زن ها کتاب و همایش چگونه همسر داری کنیم بزاشتن خیلی مشکلات حل میشد...هر جا نگاه میکنیم دارن رو زن ها کار میکنن که شما اینکارو کنید اون کارو کنید 
مگه مسئول زندگی فقط زنه؟
اگر همایش تربیت فرزنده فقط برا خانوماس ...مگه زن ها تنهایی بچه رو درست کردن که حالا تو تربیتش اقا نمیاد شریک بشه؟
ممنون. واقعا آموزنده بود برای من.
پاسخ:
الحمدلله
۰۷ آذر ۹۷ ، ۲۳:۵۴ فروغ السادات
سلااااااام.من فک میکنم زمان دانشجوییم شما رو دنبال می کردم.الان بعد مدتهاااا دوباره آدرستونو وارد کردم و دیدم هنوز می نویسید.الان منم یه دختر یک ساله دارم و سال پنجم طلبگیمو میگذرونم.هیچوقت اون موقعی که تو احساس پوچی و بی هدفی وبلاگتونو می خوندم فکر نمی کردم یه روزم در حالیکه لذت مطالعه ی دین و پر شدن اون حس خلاء و پوچی رو مزمزه میکنم براتون نظر بذارم.دنیاست دیگه
پاسخ:
موفق باشی عزیزم. ممنون که هنوزم منو می خونی
http://yekhamrah.blogsky.com/
همسر یک طلبه

سلام شما هم طلبه جامعه هستید ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی