من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، اثرات دین

شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۲ ب.ظ

مدتیه دارم به اثرات دین فکر می کنم. اینکه دین چه اثری در زندگی فردی و اجتماعی باید بذاره و اثر دینداری ما چیه. گاهی وقتی از پس بحرانهای خانوادگی و ارتباطات شخصی برمیاییم فکر می کنیم خیلی دیگه خوب و ناز و دینداریم که تونستیم همچین گذشتی کنیم یا از پس مشکلات زندگی و ارتباطیمون بربیاییم و جاخالی ندادیم.

خودم که اینجوری بودم. یکمی هم باد می کردم و سر خدا و پیر و پیغمبر منت می ذاشتم که حضرت زهرا! ببین چه دختر خوبی ام به تو اقتدا کردم و مثلا امروز تو شوهر داری و بچه داریم اینطوری و اونطوری رفتار کردم

یا مثلا نشستم بچه داری می کنم و مدرک تحصیلیمو بخاطر آرامش بچه هام گذاشتم لب طاقچه و از این منت گذاشتنای احساسی.

اما دیدم خیلی از کسانی که دین ندارن، حضرت زهرا ندارن، خدای حاضر مهربون ما رو ندارن، امام حاضر ندارن هم مثل من بخاطر بچه هاشون می شینن تو خونه، پیوندهای بریده شده رو با سیاست و کیاست وصل می کنند، با شوهرشون به زیباترین شکل ممکن مدارا می کنند و سالهای سال با هم زندگی می کنند و ...

اونها کسانی هستند که عقلشون رشد کرده و دنیا و ملزوماتش رو فهمیدن!

گفتم پس اثر دین چیه؟و فهمیدم زندگی خوب اجتماعی، کمترین اثر عقلانیت ناشی از دینداریه!

دین می خواد تمدن سازی کنه! پس اثر دین تمدن سازیه!

چند روز پیش یه بحران خانوادگی برام پیش اومد، وقتی داشتم سختیهای اونو تحمل می کردم، دیگه نمی گفتم : خدایا ببین من چقدر خوبم! به خودم می گفتم ببین! این کمترین سختی هست که تو باید برای تمدن سازی تحمل کنی! هنوز به اثرات دینداری نرسیدی تازه! اگر می خوای تمدن سازی کنی، باید خیلی خیلی بیشتر از اینها رو تحمل کنی! این که چیزی نیست!

و چیزهایی که قبلا فکر می کردم خیلی سخته، خیلی راحت تر و شیرین تر شد!

خدای کمکم کن بفهمم ازم چی می خوای و اونی باشم که می خوای


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۲
بانو ایرانی

نظرات  (۸)

همیشه باخوندن متن هاتون به فکر فرو میرم
میدونید همینکه تا نوک دماغتون یا فقط تا جلوی پاتو نو نمیبینین و افق دی تون اینقدر بالاست به من خیلی چیزارو یاد داده
خدا کمکم کنه فقط تا توک دماغمو نبینم و نگاه بلندی داشته باشم
من باید تمدن ساز باشم
پاسخ:
الحمدلله. خدا کمک کنه چنین باشم و باشیم
سلام
یعنی چی دین می خواد تمدن سازی کنه؟! چی رو می خواد تمدن سازی کنه؟! میشه بامثال بگید تا بهتر متوجه بشم.
پاسخ:
دین قابلیت تمدن سازی داره، یعنی اینکه باید تمدن بسازه، یعنی ساخت جامعه بشری هدفمند، مبتنی بر سبک زندگی خاص.
تمدن حتما قرار نیست جهانی باشه، ممکنه یه محدوده جغرافیایی کوچک باشه. این تمدن سازی، لازمه ی ظهوره و بعد امام میان و جهانی می کنن این تمدن رو و قطعا تکمیل و چیزهایی که ما الان اصلا در مخیله مون نمی گنجه
خیلی خیلی موافقم با حرفتون. واقعا دوست دارم کارکرد خاص دین رو که عقلانیت نمی تونه بهش برسه رو بفهمم. فکر میکنم فوق العاده باشه. خیلی ها هستن که بدون پایبندی به مذهب اهل خانواده داری و رعایت حق و حقوق مردم و اخلاقیات هستن. اونم در حد خوبی. پس دین حتما حرفی فراتر از اینها داره که امیدوارم روزی حداقل نسبت بهش آگاه بشم
پاسخ:
آفرین. خیلی موافقم

دقیقا همین تمدنی که می بینیم الان مسلمونها بعد 1400 سال دارن (چه شیعه و چه سنی!)

پاسخ:
هنوز تمدن اسلامی نداریم. حتی جامعه اسلامی نداریم
من متوجه نشدم اصلا.
پاسخ:
شاید خوب نگفتم
تمدن سازی دیگه. یعنی اینکه هر روز با خبر مرگ و فاجعه و کودک آزاری و بدبختی و ... بیدار بشی تو تمدنی که ساختن 
پاسخ:
ما هنوز جامعه اسلامی هم نداریم چه برسه به تمدن
چطور بعد 1400 سال هنوز جامعه اسلامی نداریم؟ جمهوری اسلامی که داریم حداقل 40 ساله
پاسخ:
جمهوری اسلامی ، حاکمیت اسلامیه. هنوز موفق نشدیم دولت اسلامی با تمام زوایای مورد نظر اسلام بسازیم. جامعه اسلامی بعد از تحقق دولت اسلامی محقق می شه. ان شالله
جامعه اسلامی یعنی همه ی زوایای جامعه، مطابق دستور العمل اسلام باشه. داریم الان چنین چیزی؟

نه نداریم. انشالا هزار سال دیگه حالا عجله ای نیست
پاسخ:
ان شالله زودتر از اینها به ثمر می رسد. نگران نباشید. ان شالله با تلاش و توسل، زمان ظهور امام مان می رسد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی