من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، حسادت

يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۵ ب.ظ

رفته بودم کتابفروشی برای بچه ها کتاب بخرم. یه مادری هم اومده بود برای دخترش کتاب بخره. دخترش مثل بقیه بچه ها شیطنت می کرد و تو کتاب فروشی، یه جا بند نمی شد. اما مادر تحمل نداشت!

یهو گفت: بیا! همه شیطنت هاتو من باید تحمل کنم، عشوه ریختن هات مال باباته!

بعد رو کرد به من و گفت: قشنگ منو به باباش می فروشه! پدرش هیچ وقت نیست و من همه کارهاشو می کنم اما باباشو بیشتر دوست داره.

دخترش با دخترای من رفتن بازی. آروم به مادر گفتم: نذارید بفهمه به محبتش به پدرش حسودی می کنید؛ اینطوری بیشتر ازتون دور می شه.

گفت : جدی؟

- آره! اگر حس کنه شما از محبتش به پدرش خوشحالید، بیشتر بهتون مایل می شه. امتحان کنید.

و اون زن نمی دونست که منم همین رو تجربه دارم.

یه روز که پدر دخترا رفته بود تبلیغ، فاطمه خانم خیلی بغض کرده بود، حالش بد بود. بهش گفتم چته، گفت هیچی!

گیر دادم بهش به روش خودم؛ یهو بغضش ترکید گفت: من حق ندارم بابا رو بیشتر از شما دوست داشته باشم. (هنوز نفهمیدم این تصور چرا براش به وجود اومده بود)

تعجب کردم. گفتم: کی گفته مامان جون؟ تو حق داری هر کس رو هرچقدر می خوای دوست داشته باشی! 

گفت: واقعا؟ یعنی شما ناراحت نمی شید که من بابا رو بیشتر از شما دوست داشته باشم؟

بغلش کردم و گفتم : نه. اصلا. این خیلی خوبه که تو باباتو انقدر دوست داری. من خوشحالم.

باور کنید انگار فاطمه رو از آسمون آوردن زمین. آروم شد و خندید.

الان همچنان باباشو خییلی دوست داره اما رابطه ی عاطفیش با من اصلا کم نیست و بشدت روی من حساسه.

بچه ها نباید مادر و پدر رو از هم جدا ببینن! باید اونها رو یکی بدونن.  گاهی خودخواهی هامون مانع می شه اینو در زندگی پیاده کنیم.

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۱
بانو ایرانی

نظرات  (۶)

چطور میشه یکی باباش رو بیشتر از مامانش دوست داشته باشه؟؟؟من همیشه هییییچ کس رو نتونستم به اندازه مامانم دوست داشته باشم ....هررر چقدر دعوام کنه یا هر چی بهم بگه عجییییب هیچی در جوابش نمیگم برعکس بقیه و خودش هم همیشه میگه دخترم تا الان تو روم واینستاده ...واقعا واقعا چطور میشه یکی باباش رو بیشتر دوست داشته باشه؟
احتمالا اون بابا خودش باعث شده دوست داشتنی تر باشه
پاسخ:
یا مادر کاری کرده که بابا دوست داشتنی تر باشه. زیرکی مادره که کاری کنه بچه ها پدر رو دوست داشته باشند. اینکه بچه ها باز هم مادر رو بیشتر دوست داشته باشند، دیگه دست کسی نیست اما مهمه که بچه پدرشو خیلی دوست داشته باشه
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۱:۰۹ زهرا شیرازی

راهکار خوبی بود

خدا خیرتون بده

پاسخ:
مچکرم. الهی موثر باشه
یکی از دوستای منم همین مشکلو داشت...میگفت مامانم حس می کنه من هووش هستم.یه حسادت شدید که بینشون اصطکاک زیادی ایجاد کرد.یه جاهایی که نظرات مادر حتی از روی دلسوزی هم براش سنگینه.خیلی دلم واسه دوستم سوخت یه بار بهم گفت من اصلا طعم مادر داشتنو نچشیدم اگه یه روز خودم مادر بشم انقدر با بچم خوش می گذرونم تا مثل من عقده ای نشه.
پاسخ:
بنده خدا. خدا همه مونو هدایت کنه
اصلا دختر باید باباشو بیشتر دوست داشته باشه ;)
پاسخ:
موافقم رفیق
سلام خیلی دوست دارم دخترم باباشو دوست داشته باشه.باباش یه کم سخت گیره و گاها سرش داد می زنه.نمی دونم چ ی کار کنم باباش رو دوست داشته باشه.باباش گاهی مصنوعی بوسش میکنه و دوست داره صمیمی باشه با دخترش ولی تا حال ندیدم دخترم بپره تو بغل باباش یا از اومدنش ذوق کنه . اصلا از نزدیک شدن بهش می ترس موضوع خیلی ریزیه .می ترسه سرش داد بزنه حالا سر هر موضوع خیلی ریزی.باباش هم خیلی از این موضوع ناراحته ولی نمی دونیم باید چی کار کنیم.این رو هم بگم همسرم با من خیلی مهربون و محترمانه برخورد میکنه ولی این ارتباط با دخترمون خیلی کم رنگه.دخترم 8 سالشه و یه پسر 6 ساله هم دارم.
پاسخ:
سلام. بنظرم این یکم زرنگی و از خودگذشتگی شما رو می خواد. در نبود باباش به دخترتون بگید که چقدر باباش ستایشش می کنه یا ابراز می کنه که زندگی با فلانی چقدر قشنگتره یا یه چیز کوچیک که براش می گیرن، کلی بهش بگین ببین بابا چقدر دوستت داره اینو برات گرفته . واااااااااااااای چقدر بابا زحمت کشیده و اینا. حتی بعضی وقتا بذارید کارهای شما به پای باباشون تموم بشه. حقیقتش منم همینکار ها رو می کنم . چون عموما پدر ها ابراز محبتشون کمتره اما خییلی لازمه دخترامون عاشق باباهاشون باشن. برای همین گاهی عیب نداره که خودمون لقمه ی محبت با دست بابا بذاریم تو دهن بچه هامون
سلام.نکته قابل تاملی رو گقتیدهرچند اجراش برام خیلی خیلی سخت بنظر میاد
دخترم هنوز کوچیکه21ماهشه اما تصورش هم برام سخته که مثل شما رفتار کنم امیدوارم بتونم!!!!!
هرچند میدونم که رابطه عاطفی موثر با پدر میتونه دوران نوجوانیش رو تضمین کنه
التماس دعا


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی