من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، درک حضور

شنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۵ ب.ظ

استادی گفت یک ساعت در روزتون را قرار بدید و در این ساعات، خودتون رو در محضر امام زمان عج بدونید

مدتها بود سعی میکردم خودمو در محضر امام بدونم.اما استاد تاکید کرد یه ساعت خاص هر روز

حتما شلوغ ترین ساعت روزتون باشه. 

مام که حرف گوش کن! هشدار گوشی رو گذاشتم رو ساعت۲۱

ساعتی که حاجی میان خونه.خدایی با اهمیت ترین نوع رفتاریمون، با شوهرامونه و منم که ...

خدا خودش اصلاحم کنه

روز اول ساعت زنگ زد و مام در محضر مولا

صبوری با دخترا، سخت نبود.تا حاجی اومد. یه رفتاری کردند که من ناراحت شدم.اومدم برخورد کنم، یادم افتاد در محضر امامم.وای چقدر سخت بود

یه مهمان ارزشمند که داریم، همه مراعات میکنن اما درک حضور این مهمان عزیز رو فقط من دارم! خییییلی سخت بود

روز دوم  دخترا آرومتر بودند اما بازم با حاجی مسئله پیش اومد

فکر کنم خدا میخواس من صبورتر بشم. هرچی میخواستم برنامه خودسازیمو برای حاجی توضیح بدم، نمیشد.یعنی طوری همه چیز پیش میرفت که حتی من فرصت نکنم راجع بهش حرف بزنم.

روز سوم کلا سعی کردم موقع حضور حاجی در ساعت درک حضور ، ساکت باشم

روز چهارم بازم سخت تر شد. 

خدایا میخوای چکار کنی؟ میخوای چی بسازی از من؟!؟!

امروز روز پنجم بود

با دخترا بیرون بودم. یهو یه کاری کردن به شدددددددت عصبانی شدم

عصبانیاااااااا

اومدم واکنش نشون بدم، که یکدفعه هشدار گوشی به صدا در اومد: درک حضور امام مهربانم

یهو آروم شدم.

با آرامش، بحران رد شد

امشب پنجمین شبه که درک حضور مولا رو باید در حضور حاجی داشته باشم. 

خدا بخیر کنه.کاش امتحان امروزم فقط برخوردم با دخترا بوده باشه




______________________

بعد نوشت: 

۱. درک حضور، کمک به خیلی چیزها میکنه

افزایش حیا، افزایش عقل، افزایش صبر ،حلم و خیلی چیزای خوب دیگه

۲. کسانیکه اولین مطلبیه که از این وبلاگ خوندن، لطف کنند قبل از قضاوت ، بقیه پستها رو بخونن.

مشی این بانو، رها کردن مشکلات به امان خودشون، نیست. هرچند از کنار مسائلی که قدرتی بی تغییرش نداریم، باید بگذریم

۳. اینکه از حاجی نوشتم، اصلا به معنای بدخلقی یا ایرادی در ایشون نیست.شاید بیماری کم تحملشون کرده، شاید مشکلی داشتند و هزار ان شاید دیگه که میتونه مبنی بر بدخلقی و بدی ایشون نباشه اما خواننده ی عزیز میتونه تصور کنه.چرا ما بدترین دلیل ممکن رو برداشت میکنیم؟


موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۸
بانو ایرانی

نظرات  (۳۰)

من خیلی چیزا از شما یاد می گیرم
خدا آخرو عاقبت شما و خانوادتونو بخیر کنه
جالب بود
یعنی عالی بود
خیلی عالی
:)
حاجی چه میکنه این قدر عصبانی میشید؟!
سلام اگه واستون مقدوره تا مدتی  درک حضور تون رو واسه ما گزارش کنید تا ما هم امیدوارتر عمل کنیم
پاسخ:
میدونم اوضاعم خیلی افتضاحه😥
چقدر جالبه درک حضور و سخته مودب بودن پیش مهمونی که خودت فقط میبینیش 
یه دوستی داشتم که تمام کارهاش وقف امام زمان بود و چقدر درکش برا من دشوار بود. الان که شما مینویسید بیشتر و بهتر منظورش رو فهمیدم 
۰۹ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۵۹ سیده طهورا آل طاها
نه بابا خواهر جان این طوری صرف نداره من درک حضورم رو بذارم برای ساعت 4 صبح مقرون به صرفه تره. چون اون ساعت آقا سید نیست . بچه هام خوابن . 
دیگه زندگی توی دنیا یادم داده منفعت طلب باشم .
بعله این طوری هاست .. 

پس درک حضور هر لحظه ای خداوند چی میشه؟

پاسخ:
اینها تمرینه برای درک اون
اگر درک حضور مدام همگانی بود،که غیبت ادامه نمی یافت
ممنون که برای ما هم گفتی!
ولی همسرجان ما کارش تو خونه ست فعلا همه ش وردل همیم! بایه دونه آلارم چیزی حل نمیشه:( فکرکنم باید آلارمامو چندتا بزارم ولی فقط یه ربعه:))
پاسخ:
یه ربعه فایده نداره آبجی
استاد گفتااااااا به من چه
سلاااام یادمه یک بار گفتید حضرت زهرا سلام الله علیها ۱۸ تا کاردر  روز انجام میدادن
و قرار شد که برای ما هم بذارید بی صبرانه هنوز منتظرم!!اما هنوز خبری نیست!!
ممنونم اگر بذارید
راستی میشه جواب کامنت قبلیمو بدید??ممنون
پاسخ:
سلام. منم دنبالشم. هنوز استادشو ندیدم دوباره
کدوم کامنت؟
سلام.
می شه خواهش کنم برای من دعا کنید؟! دعای مخصوص.
پاسخ:
یادت هستم
خدا ان شالله خیر دنیا و آخرت رو نصیبت کنه
۱۰ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۲۰ همسر سید علی
سلام 
یاد عهدی  افتادم که تو نجف با حضرت علی بستم...  دو تا عهد ..  نوشتمشون و انداختم تو ضریح...  از اون موقع خیلی شرایط سخت پیش اومده...  که باعث بشه عهدهام رو بشکونم ولی هر دفعه که نزدیک بوده بشکنمش یاد عهدهام افتادم و از حضرت حیا کردم... این مطلبتون یه یادوری دیگه بود برای پیمانی که بسته بودم
ممنونم
می شه برام دعا کنید که پای عهدهام بمونم ؟
۱۰ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۲۲ همسر سید علی
کامنت قبلی منم ها...  نمی دونم چرا با ایدی ایمیلم اومد 
خیلی جالب بود برام
درس گرفتیم
ان شاالله بشه عملی کنیم
یا علی
سلاااام با اسم راضیه خصوصی فرستادم براتون

پاسخ:
عزیزم
نظرات خصوصی ، قابلیت پاسخگویی ندارن
آیدی @soudagar746
۱۱ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۳ چشم به راهم ...
چه جالب
چه زندگی با حالی

ماشاالله
خوشبخت باشین
منم دوست دارم امتحان کنم میشه یعنی؟!
چقدر خوشحالم که یادم هستین. چقدر امیدوارم که خدا دعای بنده های خوبش مثل شما رو در حق من مسجاب کنه. خیلی یادم باشین. ممنون.
۱۴ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۴۳ بانوی شیعه
سلام بانو جان

عجب چیزی یادم دادید! مطمئنم از برکات زیارت امام رئوف هست. بعد از زیارتشان تا مدتها بدنبال هدایت خاص هستم. الان تازه از مشهد برگشته ام. هنوز ساکهایمان بسته است. مشکلی پیش آمد که مجبور شدیم رایانه را روشن کنیم و منم سریعا بسراغ وبلاگهای مورد علاقه ام رفتم و پستتان عمیقا تکانم داد ..

به زودی شروع میکنم. بدنبال ساعت شلوغی هستم :)
خدا خیرتون بده ...به حال هم دعا کنیم ...اجرت با صاحب الزمان خیلی خوبه که یادم دادین..

از نظر مشاوره و روانشناسی خانواده شما و حاجی تون ظاهرا مشکل اساسی باهم دارید که شبهای متوالی به عصبانیت منجر می شه. درک حضور امام خیلی خوبه البته، اما بررسی ریشه ای مسائل هم جای خود داره، بالاخره یا حاجی اشتباه می کنن یا شما دیگه!

سلام.
اصلاً آدم هر وقت تصمیم جدی برای کاری میگیره، بیشتر سر راه آدم مانع ایجاد میشه. یعنی حالا ممکنه آدم با همسرش ماهی یه بار بحثش بشه، ولی همین که تصمیم میگیری خوب باشی یهو میشه هفته‌ای چندبار:|
اون مائده بالایی با من فرق میکنه.
ممنونم که هنوز اینجا هستی و مینویسی 
عالم محضر خداست ...
درک حضور را دریک ساعت خاص تمرین میکنیم واوضاعمان این است ..دوربین های خدا هرلحظه ازما فیلم میگیرد ومهری فاطمه هرساعت نطاره گرماست ...
امان از لحظه غفلت که تو شاهدم هستی 
وااای چه خووووب بوووود!
ممنون
بعد این ساعتش اضافه میشه یا همین میمونه؟
بعد مدت داره مثلا یه هفته این کارو بکنیم یا نه؟قرار ابدیه؟
پاسخ:
کم کم اضافه میشه
نباید ترک بشه خب
ما باید به سمت کمال نزدیک بشیم
سلام عزیزم.خیلی از استادتون میگی ؟شما کجا زندگی میکنی مام میتونیم تو کلاس این استاد فهیم و دلسوز شرکت کنیم ؟؟؟
پاسخ:
اساتیدمختلفن.شما کجا هستید؟
سلام عزیزم.من تهرانم.
پاسخ:
از دوستان تهرانی براتون میپرسم
پس منتظرم آبجی 
سلام خیلی ممنون از پست زیباتون خیلی وقته یه استاد اخلاق دلم میخواد میشه بگید کلاساتون چه جوری هست قم هستم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی