من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، ظرفیت

چهارشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۲ ق.ظ

گفتند روزی رو میارن دم خونه. نزدیک ترین روضه نزدیک خونه تون برو

حاج خانم صاحبخانه روضه داره

خانم روضه خوان، مطلبی گفت که گره فکریم باز شد. واقعا روزیم همین جابود.

یه چیز دیگه هم گفت؛ چیزی که ذهنم از بشدت درگیر کرده

گفت : دهه اول محرم، یاران امام حسین رو مشخص کرد. اونهایی که جامونده بودند رو رسوند، اونهایی که روحشون هنوز قابلیت شهادت پیدا نکرده بود رو هم رسوند- مثل میوه ی کالی که میرسه- اونهایی که بنای رسیدن نداشتند رو هم جدا کرد.


حالا ذهن من اسیر شده! این دهه ظرفیت حسینی کردن داره.چه کنم که برسم؟

چطور از ظرفیت این دهه استفاده کنم؟

مطلب دیگه، شاید بیربط به همون اولی هم نباشه.

من طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه


هرکس من را طلب می کند می یابد مرا، و کسیکه مرا یافت می شناسد مرا، و کسیکه من را دوست داشت، عاشق من می شود و کسیکه عاشق من می شود، من عاشق او می شوم و کسیکه من عاشق او بشوم، او را می کشم و کسیکه من او را بکشم، خونبهایش بر من واجب است، پس خون بهای او من هستم.

یا به قول شاعر: 
آب کم جو! تشنگی آور بدست
تا بجوشد آبت از بالا و پست

از زمانی که این بیت رو شنیدم، نفهمیدمش. تشنگی بدست آوردن چجوریه؟ چطور میشه خودمونو تشنه تر کنیم. 
اون طلبی که اکر درما ایجاد بشه، معرفت و عشق خدا هم همراهش میاد، چیه؟ چگونه است؟ چطور ایجادش کنیم یا افزایشش بدیم؟
خدایا خودت جواب بده. من نمیفهمم
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۴
بانو ایرانی

نظرات  (۱۹)

جالب بود

...
۱۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۰۲ جودی آبوت
بسیار قابل تامل بود
ترجمه حدیث یک قسمت کم دارد
کسی که من را بشناسد ...
۱۴ مهر ۹۵ ، ۱۴:۰۹ دل. بیقرار
سلام
من دقیقا چیزی نمی دونم ولی میدونم همه چیز در عمل کردنه! جایی... روزی...امتحان ما می رسه وباید کاری رو بکنیم که خدا دوست داره. ولی این که اون جا و اون روز برای خودم یا شما کیه ...نمیدونم.البته این جا و اینروز تکرار میشه ولی هر بار که کاری رو بکنیم که خدا دوست داره تشنگیمون بیشتر میشه. چون ظرفیتمون بیشتر میشه. در کاینات خلأ جایی نداره. پس هر لحظه که ظرفیت ما بیشتر بشه تشنگی ما هم بیشتر میشه.
سلام علیکم

شاید منظور این باشه که از طلب ها و هوس ها و مسائل بیهوده و لغو عبور کنیم تا به طلب های بالاتر برسیم. سراغ هر سرابی نریم و خودمون رو مشغول راه های انحرافی نکنیم.
موضوعی که واضح هست اینه که تا به چیزی معرفت و آگاهی نداشته باشیم نمی تونیم طالبش باشیم. یک بخش از این معرفت در فطرت ماست و بخشی در پیرامون ما و بخشی به دست نمیاد مگر با عمل به دانسته ها که به نظر بخش اصلی همین هست. عمل به دانسته ها میسر نیست مگر با دوری از غفلت و تذکر دائمی.
۱۵ مهر ۹۵ ، ۱۳:۱۰ همسر روحانی
سلاممممممممممممممم
۱۸ مهر ۹۵ ، ۲۳:۲۲ ملکه بانو
ببخشید اینی که نوشته بودید حدیث بود؟
پاسخ:
من طلبنی، بله

خدا قبول کنه عزاداری همه مون رو. کاش بجای نذری های تکراری مردم پول اون رو به مصرف جاهایی برسونن که به تغذیه فکری کمک میکنه. یه وعده قیمه تفاوتی تو زندگی کسی ایجاد نمیکنه، اما پول اون میتونه تبدیل به حتی یک چیز مفید فرهنگی، بهداشتی و .. بشه برای کودکان و بزرگترهای نیازمند. مثلا مدارس دولتی بخاطر کمبود بودجه شدیدا تحت فشارن و توی خبرها نوشته بود که مدیر مدرسه ای در کرمان بچه هایی که نتونستن کمک 30هزارتومانی رو به مدرسه بدن شلاق زده و اخراج کرده!!!!!

حالا حساب کنین چقدر قیمه و ... پخته میشه و هیچ تفاوتی هم توی جامعه ایجاد نمیکنه!!!!!!

کاش یک جنبش وبلاگی، اینستاگرامی، تلگرامی یا هر چی راه بیفته برای اینکه بجای نذر شکم به اینطور جاها کمک بشه.

پاسخ:
نذری فرهنگی رو قبول دارم. اما اینو بذاریم کنار بقیه ی کارهایی که برای عزاداری می کنیم.
توصیه به اطعام زایران و عزادارن اباعبدالله خیلی توسط ائمه و اولیا، انجام شده. حتما تاثیری داره.
خیلی از فقرا در این ایام، کریمانه بر سر سفره ی ارباب مهمان میشن و سیر می شن به برکت اباعبدالله
اینکه برای کارهای فرهنگی هم نذر کنیم، عالیه/ موافقم.
خیلی جاها رو می شناسم که نذر فرهنگی، کتاب می دن به مردم. فقط هم مال محرم نیست. نیمه شعبان پارسال، 200 میلیون کتاب به مردم هدیه شد تو جمکران تا با امام عصر آشنا بشن
نباید اینها رو جایگزین هم قرار بدیم. هرچیزی جای خودش!
خانم فاطمه
هزینه برای برپایی هیئت برای دادن نذری و .... موجب زنده ماندن محرم و این ایام هست کل شیعگی ما به همین زنده ماندن دهه  امام حسین ع است

اگر از این هزینه بردارید جای دیگه تا چندی دیگه چیزی به اسم محرم بین مردم نیست عین شهادت مثلا امام هادی ع که یه پرچم سیاه هم نمی زنیم چه برسه شرکت در مراسم و .....

همه چیزو که نمیشه برداشت خرج فقرا کرد! بودجه نظامی جای خود لازمه بودجه فرهنگی جای خود لازمه و.....
چرا اگه کلی بودجه فرهنگی بدن برای یک فیلم سینمایی قبول می کنیم که خب برای فرهنگ سازی بوده و خوبه
خب چه فرهنگ سازی قوی تر از این ایام؟ هزینه در این ایام هم بهترین نوع هزینه در امور فرهنگی هست دیگه

نمی دونم چقدر بقیه این حرفا قول دارن!
پاسخ:
ممنون از پاسخ شما
واقعا این اطعام ایام محرم، خودش برکات عجیبی داره و ما اینها رو نمی دونیم.
ما ظاهر امر رو میبینیم و نمی فهمیم چه اثرات مهمی داره!
من بیش از همه در مورد خودم می گم/ از اینکه نمی فهمم عزاداری اهل آسمان و زمین، برای اباعبدالله چگونه است، از خودم خجالت می کشم. روز عاشورا حس می کردم  مخاطب آیه ی: وجعلنا من بین ایدیهم سدا و من خلفهم سدا، منم!
خدا خودش بینام کنه
م بانو
یه سوال خارج از موضوع پست داشتم. طلبه ها خودشون انتخاب میکنند کجا برن تبلیغ؟ چجوری میشه هماهنگ کرد که یه دهه روستای مشخصی بیان؟ هزینه هم باید از طرف اون روستا پرداخت بشه بهشون؟ تقریبا چقدر؟
غیر از ایام محرم و ماه رمضان - مثلا تابستون - اگر بخواهیم بیان یه روستایی یه دهه احکام اولیه مثل نماز رو بگن، قبول میکنن؟
با تشکر پیشاپیش بابت جوابتون
جناب ابتشار:
من با روحانیون زیادی سلام و علیک داشتم
اولا هر کسی را نیارید روستا خوب دقت کنید خوب هاشون خوب و بی نظیرن و دنیال خوب هاشون بگردین

دوما اگر هم پول نخواد به نظر من انصاف نیست چیزی بهشون ندیم!!!!  مگه اون زنش لباس و خوراک نیاز نداره؟ یه کار مند بابت یک هفته ماموریت کلی بهش می دن به یه مداح شبی خداتومن می دن حالا ایشون مبلغ دین ماست و عزیز ماست من انصاف نمی بینم چیزی بهشون ندیم
بازم نظر شماست
سلام،
خیلی وقت نیست با وبلاگتون آشنا شدم،ولی کلی از مطالبتون روخوندم و استفاده کردم، ممنون.
۱۶ آذر ۹۵ ، ۱۱:۲۴ زهرا شیرازی

سلام بانو. کجایی؟؟؟؟؟

بعد دو ماه نمیخوای یه خبری از خودت بدی؟

سلام،چرا مدتهاست نمینویسید؟
ما منتظریم.
سلام. خوبین ان شاء الله؟
۳۰ دی ۹۵ ، ۰۱:۲۵ دلا بانو
دلم برات تنگ شده
خیلی وقته نیستی
ان شاالله که خوب ‌و سلامت باشید

سلام بانو..

چهار ماه از آخرین پستتون میگذره..

بیاین و مارو با حرفاتون مستفیض کنید

حتی یک جمله... 

سلام بانو خوبین؟؟ چرا نمی نویسین دیگه؟؟؟
دلم براتون تنگ شده!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی