من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او، ...

روزهای زندگی همسر یک طلبه

من، او؛ داستان زندگی ماست!
ماییکه 14 سال است، تلخ و شیرین، در بود ها و نبود ها، در کنار هم هستیم و ان شالله در کنار هم می مانیم تا ظهور، تا شهادت، تا ...
اینجا از مسیر تکاملمان می نویسم؛ از دریافت هایم؛ از پیاده کردن اندکی از سبک زندگی اسلامی .

آخرین مطالب

من، او، دعای مستجاب

پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۷ ق.ظ

بعضی سریالها و فیلمها رو هرچی نگاه می کنم، باز هم مطلب جدید می گیرم. انگار هرچی علم و مطالعه و سنم بیشتر می شه، درکم از اون مطلب بیشتر می شه. عموما فیلمها و سریالهای تاریخی، فلسفی، مذهبی همینطورن برای من

یکی از این سریالها، یوسف پیامبره! قبل از ماه مبارک، شبکه قم باز هم داشت نشونش می داد. خدا خیرشون بده.

یه قسمتی توی زندان، کاری ماما میاد تا یوسف رو راضی کنه برای نجات خودش، جلوی زلیخا تسلیم بشه. یوسف هم بعد از امتناع، برای رهایی زلیخا از دام شیطان و برای هدایتش دعا کرد.

دعای ولی خدا، یکی از دعاهای قطعا مستجابه اما کی در حق زلیخا مستجاب شد؟

بیست سال بعد. وقتی زلیخا زجرهاشو کشید! پیر شد!  زیباییش رفت! شهوتش رفت! دیگه از دنیا لذتی نبرد و ...

چند نکته از این مطلب من دریافت کردم

1. گاهی باید 20 سال طول بکشه تا حتی دعای پیغمبر خدا به اجابت برسه

2. حتی اگر پیغمبر خدا هم برات دعا کنه، تا خودت زمینه رو فراهم نکنی، مستجاب نمی شه

3. اگر دعای زلیخا زودتر مستجاب می شد، لذت با یوسف بودن رو نمی برد! دعاش دیرتر مستجاب شد اما کامل تر! قشنگ تر!


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۱
بانو ایرانی

نظرات  (۶)

۰۱ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۵ رهگذر کوچولو
++++
خیلی خوب بود, مرسی
یاد دعا برای تسریع در ازدواج افتادم
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۲۵ طلبه آینده
جواب سلامتونو یادم رفت بدم
سلام
سلام.
من هر وقت این سریالو نگاه میکنم همش یاد آقای غیبمون میفتم! مورد دوم رو موافقم خیلی زیاد موردای دیگه رو موافقم معمولی...

من این قسمت صحبتتون رو متوجه نشدم که اگه دعای یوسف ع زودتر در حق زلیخا مستجاب می شد، لذت بودن با یوسف رو نمی برد. یعنی چی؟
برای اینکه دعای دیگران در حق من مستجاب شه، (برای اون یه حاجت خاصی که دارم) چه زمینه هایی رو باید فراهم کنم؟

پاسخ:
قسمت اول سوال:
به نظر من اگر زلیخا، سالها فراق یوسف رو نمی چشید، لذت با یوسف بودن، اینقدر براش حلاوت نداشت.
فکر می کرد اینم مثل یکی از چیزهایی که دوست داره و بهشون رسید! اما یه زمانی شد که یوسف تنها چیزی بود که زلیخا می خواست! پس لذت رسیدن بهش، براش وصف ناشدنی بود

قسمت دوم سوال:
یکیش سبک نشمردن نمازه. روایت داریم کسی که نماز رو سبک بشماره، 15 بلا تو دنیا نصیبش می شه که یکیش اینه که دعای مومنین در حقت مستجاب نمی شه
یکیش استغفاره. اللهمم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعا. یکی از حبس کردن دعاها همینه دیگه! نمی ذاریم برسه بهمون
سلام بانو جان! خیلی با این پستتون گریه کردم. با اون چند سطر آخر. با تمام جانم باورشان دارم و بعضیهاش رو تو زندگیم تجربه کرده ام.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی